V prvním článku o historii Vespy jsme sledovali její počátky i to, jak se během pár desítek let stala celosvětovým fenoménem. Nyní je čas se podívat, jak si Vespa vedla v éře po odchodu svého zakladatele Enrica Piaggia, jaké modely v průběhu těch let vyráběla a jaký ohlas Vespy sklízely.
V jednom z minulých článků jste si mohli přečíst o historických modelech značky Vespa. Každý model měl i svůj prototyp. A právě výběr několika zajímavých prototypů je cílem tohoto krátkého příspěvku.
Zajímá vás historie modelů značky Vespa? Pokud ano, připravili jsme pro vás malý přehled zásadních historických modelů - od prototypu Paperino z roku 1945 až do osmdesátých let 20. století.
Vespa se zapojila do závodů prakticky ihned po svém vzniku. V dubnu 1947 - rok po uvedení na trh - se vespa učastní závodu pravidelnosti v okolí Bergama a i přes výkonostní omezení oslavuje jezdec Carlo Masciocchi druhé místo.
Tato událost zavdala vzniku továrního týmu, ve kterém hráli velkou roli testovací jezdci Dino Mazzoncini a Giuseppe Cau. Vespa krátce na to triumfovala v nespočtu závodů - a to i přesto, že byla konstrukcí předučena spíše pro jízdu ve městě než na závodních okruzích nebo v terénu.
V prvním díle miniseriálu o vespa rekordech vám přinášíme pozoruhodný pokus Francouze Georgese Monnereta, který o půlnoci 8. října 1952 vyrazil z Paříže na vespa sraz do Londýna.